onsdag 29 april 2009

Tankar inför slutspurten:

Fredrik lät ganska positiv idag men påpekade att vi bör iterera med användarna ännu en gång. Vi får se vad vi hinner med. Han e tjatig den där... :P Han påpekade också att vi bör tänka på/ha med i rapporten hur tjänsten drivs. Vem som står för admin och sådär. Han föreslog att tjänsten skulle typ vara ett komplement till hemsidor som finns. (Att göra både hemsida och mobil app. i dagsläget blir alldeles för mastigt för oss). Alltså lite omvärldsanalys på detta område också. Måste ha belägg för det vi gör. Tydligen viktigare än jag trodde.

Inför slutmässan:
Vi bör försöka förmedla kontexten klättring (enligt Fredrik) och inte bara ha typ skärmdumpar. Utomhuskänslan, bärbarheten, väderberoende etc. Grymt vore det om vi lyckades få tag i ett sånt där fett skydd till en iPhone och visa liksom vad som finns. Går det att få tag på? Jag föreslår också att vi har med lite klättergrejer och illustrerar vår monter med. (Magda kan kanske ta med rep, karbiner, skor etc. Martin kan ta med föraren.) Sedan är frågan om vi skall ha utskrivna bilder/affischer på vår vägg för att tydliggöra produkten/tjänsten. Jag har några bra bilder från klätterdagen jag kanske kan skriva ut. Fotopapper kan vi ju lägga på budgeten :D Vi bör kanske ha lite slagord för vår tjänst, lite reklamkampanj stuk , så att folk minns vår grej.

Mattias jobbar på en stilig enkel variant av en hifi prototyp, med utgång från hans och Martins prototyp. Ska bli spännande att se =) Vad ska namnet på tjänsten vara? Låter inte iClimb jävligt bra? Hehe.

Robert börjar med att skapa en lite enklare hemsida/mall. Synpunkter och idéer till hemsidan är välkomna av alla. Den ska bli snygg!! Sedan bör alla skicka ett mugshot/porträttbild till Robert så att han kan lägga upp till projektgruppssidan. Hans email är rtopala@kth.se

Möte på Tisdag kl13. Magda kan inte komma då, men förbered er på fler möten under nästa vecka. Slutspurten nu!

Jag tror att om vi är seriösa kan vi göra en riktigt grymt utställning! Jag blir lite taggad. Men först och främst måste vi dunka ner lite text till rapporten. Jobba på mina vänner!

/Björn

2 kommentarer:

  1. Amagad du kan ju inte lägga ut min email, the fans will go crazy.

    SvaraRadera
  2. Vi får låna rep i alla fall :)

    SvaraRadera