torsdag 2 april 2009

Det går om vi vill!

Hej gruppen!

Mitt i krisen med inställt fokusgruppsmöte och allmän förvirring ser jag ändå ett ljus i tunneln!
Förhoppningsvis blir det tredje gången gillt med en fokusgrupp på måndag eller tisdag nästa vecka. Jag har dessutom genomfört min intervju över telefon idag, det var väldigt intressant och roligt. Faktiskt!

Jag pratade med Mats Olofsson, som är en erfaren klättrare och äventyrare, och han hade massa roliga berättelser och anekdoter som gav en bra bild av klättrare och klättring. Vet inte riktigt om det gav så mycket konkreta behov och liknande, men jag ska analysera hans svar (lägger upp ett dokument när jag gjrot det) och då kanske man kan få fram något mer konkret att jobba vidare med.

Jag vill rekommendera er andra att ta tag i att ringa era kontakter så fort som möjligt! Det är lätt att skjuta upp, men det är liksom bara ett telefonsamtal, och jag tror de flesta är som min kontaktperson som gärna snackar om sitt intresse (så länge de har tid just då).
Så ring ring ring!
Jag körde förresten inte alls mycket utifrån våra frågor, utan ställde mest en massa bifrågor när han berättade.

Förslag på påskplan:

- Alla utför sina intervjuer och skriver ner viktiga resultat, slutsatser, behov m.m. och postar här så alla kan ta del av dem.
- Vi genomför fokusgruppen och får ännu lite kött på benen. Köttet postar vi också på bloggen :)
- Vi samlas på något sätt, kanske via msn eller liknande, och diskuterar och lägger fram förslag på vilka behov och liknande vi vill gå vidare med.
- Inför nästa projektmöte lägger vi upp fördelning av vad som ska skrivas och sägas.

För att genomföra detta krävs lite ansträngning, men det är verkligen ingen omöjlighet!
Så låt oss kämpa nu även under lovet, så har vi en bra utgångspunkt när vi kommer tillbaka efter lovet.

/Martin

4 kommentarer:

  1. Jag skickade mail förut så jag väntar på svar, hoppas att det blir av nu på måndag eller tisdag!!

    SvaraRadera
  2. Bra Martin, skönt med en driven projektledare! Jag kan eventuellt vara med vid ett fokusmöte om det blir på måndag. Vi får se. I övrigt skall jag jobba vidare med Mårten och dem, samt min egen klätterkontakt.
    En reflektion jag tänkt på i och med att det varit så svårt att boka in tid med klättrarna är deras spontanitet. Blir det fint väder, ja då drar de iväg å klättrar utomhus. kort varsel liksom. Kanske något vi kan ha i åtanke i designprocessen... Funkar det lika enkelt för folk som inte jobbar med sina klätterkompisar liksom? hehe

    SvaraRadera
  3. Tack! Ska du kontakta dem igen om måndag och tisdag, eller vad är sagt? Skulle behöva veta dagen innan, så jag kan ta med kamera och sånt till jobbet och sen åka direkt i så fall. Men de löser sig.
    Ur min intervju får man bevis på spontaniteten oxå! Mer om det när jag renskrivit min intervju, (som troligen kommer upp först på söndag eller måndag). Kan vara en bra grej att jobba vidare med.

    SvaraRadera
  4. Fick inget svar när jag ringde Henrik i fredags, men ska försöka få tag på honom så snabbt som möjligt! =)

    They can climb, but they cannot hide!

    /Robert

    SvaraRadera